18 Mart 2018 Pazar

LİDER YÖNETİCİ



Liderlik ;büyük bir değerdir.Bu değer her bireyde bulunmamaktadır.Liderlik vasfına sahip olan insanlar bireysel ve toplumsal  olarak söz sahibi olabilir.Bu sayede kendisiyle aynı fikirleri paylaşan bireylere bir yol gösterici konumuna taşınabilmektedir.






     Yönetim; bir bireyi veya topluluğa hitap ederek onlara  yol gösterme biçimidir. Yönetimler;kurumsal,bireysel ve siyasal yönetimler olarak ayrılabilmektedir.Bireysel yönetim tek bir kişiye hitap ederken ,kurumsal ve siyasal yönetim ise birden fazla kişiye,topluluğa hitap edebilmektedir.




   Yönetici;yönetimde söz sahibi olan ve yönetim gereklerinin uygulanmasında yol  gösteren kişiye denir.İyi bir yönetici de olması gereken  niteliklerden bazıları ;

-Liderlik
-Hitap Yeteneği
-Duruş
-Disiplin


      LİDER YÖNETİCİ


         Liderlik ; yönetici de olması gereken en önemli unsurdur. Bu unsur  yönetimi  kontrol altına alabilmeyi  kolaylaştırdığı gibi , söylenenin dikkate alınmasını da arttırmaktadır. Liderlik vasfı olan kişiler toplumlarda iyi bir yönetim yürütebilmiştir. Saygı duyulan ,yaptırım gücü yüksek  yöneticiler olmuşlardır.Liderlik ruhu her bireyde bulunmamaktadır.Bu ruh sosyal ortamda ya da iş ortamında takip edilen ,yönetilen değil de yöneten   konumuna taşınmayı sağlamaktadır.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder